Penga-problem

Om jag får ge på mig en vild gissning är det att många har problem med pengar i dessa tider.
Det är inte lätt. Det är svårt att få jobb och speciellt ett bra jobb man trivs med. Är men arbetslös har förhållande försämrats i och med att moderaterna har makten.

Vad kan man göra åt detta då?
Om man inte har något jobb, kan man på något sätt få en extra inkomst?
Eller kan man förbättra sin inkomst på något sätt om man har ett jobb?
Om du söker på internet får du upp säkert en miljon olika sidor som lovar dig guld och gröna skogar.
Visst du kan säkert tjäna lite pengar på några av dem, frågan är bara om du någonsin tjänar tillräckligt med pengar för att faktiskt kunna lösa ut pengarna (på de flesta ställen måste man tjäna över an viss summa för att få pengarna).
Vissa startar bloggar och får ex antal besökare varje dag och tjänar på så sätt pengar på reklamen.
Ett annat lite säkrare sätt vad jag anser är att sälja saker du inte behöver, kanska via internet eller på en marknad eller loppmarknad.

Annars skulle jag nog tro att ett gammalt hederligt arbete är bästa sättet att få en tryggad inkomst.
Så lycka till därute alla jobbsökande!!

Har du något bra förslag på hur man kan tjäna pengar?

//Ulla-Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0