För många jobb.

Hej Ulla-Bella.

Jag har ett problem som inte många har nu, med tanke på ekonomikrisen.
Jag har nämligen börjat ett nytt jobb som jag trivs med (efter att varit arbetslös ett längre tag).
Detta jobbet har jag nyss börjat och jag trivs väldigt bra.
Problemet är att nu har jag blivit ombedd att komma på intervju till ett annat jobb.
Det andra stället skulle vara en dröm att jobba på, och det har väldigt bra rykte, över hela världen.
Men jag trivs på mitt nuvarande jobb, och vill inte göra någon besviken samtidigt som det skulle vara bra för mina referenser och min erfarenhet att jobba på detta andra stället.
Vad ska jag göra?

//Johanna


Hej Johanna!

Jag förstår att detta måste vara en knepig situation för dig, även om många säkert avundas dig, då du har två jobberbjudande under en tid som denna.
Jag skulle rekommendera att du går på intervjuven på det nya jobbet, som sagt det är bara en intervju, det är inte säkert att de erbjuder dig jobbet.
Om du skulle bli erbjuden jobbet måste du tänka igenom det noga, kankse göra upp en lista med för och nackdelar på båda jobben, även se vad ditt hjärta säger.
Det är inte lätt men jag är säker på att du kommer fattar rätt beslut, inerst inne vet du nog redan!

Lycka till med intervjuen!

//Ulla-Bella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0